Wednesday, June 16, 2010

chef yang berputar belit

harini ada kitchen practicals..
our chef in charge is chef souji from india..
our sous chef is our classmate anwar ibrahim si brunei ass hole..
dua2 aku rase cm nk tepok je dahi!!
yg si souji ckp berbelit...ape yg die ckp ktorang ikot..
then bila dah buat tbe2 die mmekik..dh arr ckp bbelit...
mula2 suruh buat ni..bila dah buat dia suruh buat tu pulak
pastu ckp ktorang yg lembap..padahal die yg mixed up instruction sendiri..
si anwar ni plak..aku pn xtaw nk ckp cne..
menyumpah je keje..sudah nye xbwat ape gk..
elok makan tempeleng aku ni je haa..
sehat sket,,

bengang gler bila ade class ngn chef souji..
mmg aku phm in real life industry lagi is much more worst than this..
aku pn xkesah stakat maki hamun ni dah bebal dah pun..
tpi yg buat aku cm nk celup kpale aku dlm blanching water tuu..
dia bg instruction salah pastu last2 die yg klang kabut sndiri..
god!!!stress glerr..
dah sudah nyer sbb ikot intsruction die ktorang yg messed up the whole thing,,
gee..sakit gler otak..

mase briefing dia ckp kat hotel/restaurant will suck big time..
u'll get fucking curse every minute and the head chef will be calling u names,and ask u to go faster and will scream rite beside ur ears an some other mean stuff...
i agree and i understand..
but keep ur instruction on track dude..ur confusing everyone..
shouting and cursing is fine for me..i can live with dat..
but wrong instruction..haih..u dont want me to start cursing,,
bcoz if i start..i will curse the whole day..

p/s; being a chef is not an easy work okayy..
it sucks its horrible but its in my blood at the same time..

Thursday, June 10, 2010

selamat malam sayang,,

its very hard for me to watch him go..
he spend almost 2weeks here..
im gonna miss him so much..
he's like a bestfren to me..a very close fren..
we share secrets..we gossip..
we share problems..we asked for each others opinion..
he's like half of me..whenever i went back to johore..
i felt like half of my heart reunited..
and whenever i came back to k.l..
i felt like i left a part of me there..
its like i gave my bf a part of my heart to babysit it..
we still do fight and argue like other people..
like normal people..

and when i watch him cross the street from the 7th floor of the apartment..
my heart sunk..
and i comfort myself by saying..dont worry kech...
soon u will be together again with the the other 'half' of you..
and note that he is taking a good care of it..

i love u syg

what if?

what if...im a rich kid..n i can buy any stuff i wanted?
what if..im one of the trumps family?
what if..i have my own business?
what if..i have my own car..so i can drive wherever whenever i want?
what if..mum n dad where never divorced?would my lyfe had been better?
what if..what if my mum remarried with another guy..how awkward could it be?
what if..i never approved my mum's marriage?who's gonna take cre of my mum?
what if..i never met him?
what if..
what if i stop all of this crap..
and just be grateful i was born in a very peaceful country,
i was not disable,i have a permanent home,i did not starve to death,
i still have both of my parents..even they'd already divorced..
im glad my mum remarried..atleast she has a partner to grow old with..
im glad that i met him..n he will always be my love..
n im glad that Allah give me a chance to live..
day by day..
correcting my wrong..
Alhamdullilah syukur..

Saturday, May 29, 2010

mama..sy mau haiwan belaan!





kura2 ke..ikan ke...kucing ke..hamster ke.
kata mama kura2 bosan..ikan pulak dah ada...tapi byk dah mati..
hamster pulak busuk nti...
kucing?
kat rumah johor jaya dh ada...
mama ckp ambik lah anak kucing kat rumah sana bwk sini..
hehehe....
tiga ekor...
mana satu nk amek?
hurm....
tpi mereka ni sgt degil dan bising..
suara yg teramat nyaring..
hahaha..
lantak lah,,yg penting nk amek jgk!!

Thursday, May 27, 2010

oh lesen p!

punya la susah nk dapat lesen!!
dah la instructor kaki kencing...
taw mntak duit jer..
seperti ingin tarik misai azman2 nya yg amat geli..
konon charminglah..
geli...
almost a year jgk nk settle kn lesen sahaja,,
nk dekat 2 ribu habis..
rasa ingin humban kancilnya yg hina itu ke sungai berdekatan...
nasib baik dah dapat dah lesen!

after 1 week lesen keluar...punya lah semangat balik jb..
tiba2 die msg ckp..
"aida..mgu ni saya xde..pegi mancing,,slasa baru balik,,nti sy pos lesen''
seriously??....seriously..
aku mmg dah xtahan sbr ngn pakcik misai ni..
lalu aku reply dgn nada yg agak kurang ajar..
''sy balik jb smata2 nk amik lesen,,en.----- bwk lesen sy pg mancing ke?''
xsmpi stengah jam...dia pun reply
''ya..maaf..nti sy pos ya''

terasa seperti inginku pintal misai nya dgn mata kail!!
nk mancing kne tunjuk lesen pe?
sape yg jaga laut tuu??
kraken??
alasann.....huih...satu hari aku agak bad mood..
masa aku tanya pasal nk hantar lesen die xreply..
dah aku balik jb dan2 lah die pg mancing,,,

mmg aku xkan rekemen pakcik misai gatal ni kat sape2 pun!
jahat??mmg aku jahat..aku dah penat jadi baik sbb asik kne pijak je..
aku terlalu baik dgn semua org including Dia..

ceyh...pasal lesen nk meroyan,,
dah dpt tuu dah laa..
haha!



Wednesday, May 26, 2010

oh donut!


its been a month now...
how i miss my free donuts..
hahaha...
kalau free mmg sedap..
everytime balik jb mek msti bwk balik donut,,
hehhe...
oh...rindu betul dgn al capone...
and mint caviar,,,
dan beberapa lg jenis donut!.
hahha....bkn xde kat k.l ni..
saje jer ngade2..
tpi kat jb dpt free..
hahahha...